Nascholingsaanbod

Thomas More

ICT900

IT Service Management volgens ITIL & Quint (Geel, 14, 21 en 28/01/2020)

vorige pagina

 

Er zijn nog 12 plaatsen vrij

Omschrijving

Via de best Practices  van het framework "Information Technology Infrastructure Library" (ITIL) verwerft u inzicht in de brede problematiek van IT-management. Na deze opleiding kan u het IT-beleid van uw werkomgeving toetsen aan dit framework. De nadruk ligt op het bijbrengen van managementinzichten vanuit meerdere perspectieven: de dienstverlenende IT-organisatie, het klantenmodel, de leveranciers.  Verder verwerft u inzicht in de werking en inrichting van een Service Desk.

Situering IT Service Management in de "Big Picture"
- Vergelijking ITIL live cycles met Quint
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operations
- Continual Service Improvement

ITIL V3 top down versus ITIL V2 bottum up
- Management versus Improvement
- BITA (Business IT) en SITA (Supplier IT) Alignments

De betekenis van VALUE als de som van functionele eisen (Utility) én niet-functionele eisen (Warranty)

Reactief versus Pro-actief management

Plan van Aanpak : van SLR naar SLA

Leertraject ITIL gewenst ? Veel voorkomende leerpunten
- PDCA
- meten van volwassenheid van processen : assessment, sjablonen, KPI's en checklists

Concept van KEY-user in het klantenmodel versus testomgeving in het IT-model
- Van consolidatie naar virtualisatie: Stress en Pilot testing
- Configuration items (Causes)
- Klantenmodel in 3 lagen : CEO, Pro-active Key-user, Reactive User

Inzicht en voorbeelden van de meest gebruikte operationele processen, waaronder Service-Desk, L1, L2, Configuration database, Change/release-management, enz.
Inzicht en voorbeelden van de meest gebruikte tactische (development en planning) processen, waaronder availability, continuity, security, capacity, financial, enz.
Inzicht en voorbeelden van de meest gebruikte strategische processen , waaronder HR,  CRM, Goverment/Commercial policies, enz.
Inzicht en voorbeelden van SLA's met verschillende maturity

Doelgroep

Medewerkers en supervisoren van Service Desk, Developpers, IT-service-managers, analisten, project- en kwaliteitsmedewerkers die zich in Information Technology Infrastructure Library (ITIL) willen verdiepen.

Lesgever

Luc Celis

Data

Geel, 14, 21 en 28 januari 2020

Bijdrage

600 EUR - cursusmateriaal, drank tijdens de pauzes, koud buffet met frietjes 's middags inbegrepen

Aantal vrije plaatsen

12

Opmerkingen

Lessen van 9.00 tot 16.30 uur